Spring naar hoofd-inhoud

Tandvleescorrectie

Perfecte balans tussen tanden en tandvlees voor een harmonische glimlach.

Tandvleescorrecties worden in het kader van medisch noodzakelijke of esthetische tandvleeschirurgie uitgevoerd. Een tandvleescorrectie van verschillende misvormingen van het tandvlees, zoals bijvoorbeeld teveel tandvlees (zgn. Gummy Smile/tandvleesglimlach), onregelmatig of teruggetrokken tandvlees en blootliggende tandhalzen, corrigeren. Een tandvleescorrectie wordt zeer vaak om medische redenen uitgevoerd, aangezien het terugtrekken van het tandvlees de gevoelige tandhalzen blootlegt, die pijn kunnen gaan doen. Doel van de behandeling is om ervoor te zorgen dat er een harmonisch beeld van tanden en tandvlees ontstaat en dat u pijnvrij kunt eten en drinken.

Toepassingen van de tandvleescorrectie.

Hier leest u wanneer een tandvleescorrectie esthetisch en medisch zinvol is. Natuurlijk geven wij graag persoonlijk advies.

• Tanden die te kort of te lang lijken

Als tanden te kort of te lang lijken, kan dit onder bepaalde voorwaarden door middel van een tandvleescorrectie worden gecompenseerd.

• Blootliggend tandhalzen

Bij terugtrekkend tandvlees liggen de tandhalzen bloot, wat tot koude-/warmtegevoeligheid en wigvormige poetsbeschadigingen aan de eigen tanden kan leiden.

• Ontstoken tandvlees

Ontsteking aan het tandhoudapparaat – parodontitis. Typische tekenen voor de noodzaak van een tandvleesbehandeling zijn: vaak bloedend tandvlees, root, gezwollen en ontstoken tandvlees.

• Verlies van de tandvleespapillen

Als door het verlies van de tandvleespapillen zwarte driehoekjes tussen de tanden te zien zijn.

Waar u als patiënt op moet letten na een tandvleescorrectie!

De eerste dagen na de operatie moet u uw mond grondig spoelen met een desinfecterende oplossing, zodat er geen bacteriën in de wond komen. Om een zo snel mogelijke wondgenezing te garanderen, moet u zich absoluut onthouden van alcohol, nicotine, gekruid voedsel en warme dranken. Na gemiddeld een week kunnen de draden worden getrokken en vanaf dat moment wordt het wondgenezingsproces als voltooid beschouwd.

Het uitvoeren van een tandvleescorrectie zorgt niet alleen voor het functioneren van uw tanden, maar dient ook om een esthetisch uiterlijk te herstellen. Maak nu een afspraak in onze tandartspraktijk in Bocholt en laat u individueel adviseren over uw tandheelkundige zorgen – ons team heet u van harte welkom.

In goede handen.

• Harmonisering

Optimale verhouding tussen tanden en tandvlees: rood/wit-esthetiek.

• Minimaal-invasieve procedure

Geen grote chirurgische ingrepen noodzakelijk om een optimaal resultaat te verkrijgen.

• Pijnloos

Niet-belastende operatieprocedures zorgen voor een snelle genezing met weinig beperkingen.

• Verbeterd uiterlijk

Een optimaal verloop van het tandvlees draagt bij tot een verbeterd uiterlijk van de tanden.