Spring naar hoofd-inhoud

Individuele tandimplantaten

Met behulp van individuele tandimplantaten kan het verlies van individuele tanden perfect en zeer esthetisch worden verborgen. In het Dental Center Kleinsman / Varzideh plaatsen onze ervaren tandartsen individuele tandimplantaten als tanden zijn uitgevallen als gevolg van ongevallen of tandheelkundige aandoeningen, zoals parodontose of cariës (tandbederf).

Het enkelvoudige tandimplantaat bestaat uit een implantaat dat stevig verankerd is in het kaakbot en de zichtbare prothese. Het voordeel? Tandgaten kunnen met deze methode duurzaam worden gedicht. De aan het implantaat geschroefde prothese, in de vorm van een brug of een kroon, is qua kleur niet van natuurlijke tanden te onderscheiden en zorgt voor een zeer esthetische uitstraling, zodat u weer stralend kunt glimlachen.

Het plaatsen van individuele tandimplantaten

Dit is een chirurgische ingreep waarbij eerst zeker moet worden gesteld dat de patiënt voldoende botsubstantie heeft om het implantaat stevig te kunnen bevestigen. Als dit niet het geval is, worden de kaakbotten herbouwd door middel van botvergroting vóór de eigenlijke ingreep.

Bij het plaatsen van individuele tandimplantaten wordt een kleine incisie in het kaakbot gemaakt om het bot bloot te leggen. Daarna wordt een speciale boor gebruikt om voldoende ruimte voor het implantaat te creëren. Vervolgens wordt het implantaat ingebracht, dat in de daaropvolgende weken moet genezen voordat de definitieve prothese aan het implantaat wordt vastgeschroefd.

Pijn tijdens de behandeling?

De behandeling vindt plaats onder plaatselijke verdoving en is dus absoluut pijnloos voor de patiënt. Een paar dagen na de behandeling kan er een licht gevoel van druk en pijn op het implantaat ontstaan, maar dit gaat snel weer over, zodat u na slechts een paar dagen volledig pijnvrij bent. Het gebruik van de nieuwste technologieën maakt nauwkeurige en stabiele behandelingsresultaten mogelijk, zodat onze patiënten weer zelfverzekerd en stralend kunnen glimlachen.

Uw contactpersoon voor hoogwaardige prothesen!

Maak een afspraak in onze moderne tandartspraktijk in Bocholt en laat u individueel adviseren over uw tandheelkundige zorgen – wij heten u van harte welkom!